En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

blandat från studsviken

Vi körde ner från kittelfjäll på måndag morgon så att vi skulle hinna Åsele marknad. alva hade typ tjatat om denna marknad så vi höll på att bli galna. som tur var hade jag kusin Olov-Daniel på plats så han övertog allt karusell åkande och sockervadds ätande och för det är jag evigt tacksam. alva var hel nöjd. Värre var det med Lilly hon hade bestämt att hon skulle ha en "skopis" som nils-emanuel hade. Vi letade genom hela marknaden utan att hitta någon skopis och tro inte att det dög med vilken skopis som helst nej det skulle vara rätt. Till sist kom vi överrens om att jag skulle köpa en sån i övik och då blev hon nöjd



Åsele marknad.



Äntligen hemma



När vi kom hem var vi och hämtade  mini fyrhjulinigen som varit på lagning. Det är inte tyst länge i studsvken nu för tiden.






"Våra" får som blir vallade av tira dom är klippt nu mer. det tog mig bara 2 timmar att klippa men typ 1 timme med skrubb i duschen för att få bort ull doften från kroppen.



medans vi har varit borta har dom lärt sig att hoppa över stängslet . baggen är väldigt sällskaps sjuk. Han kommer typ in i köket flera gånger per dag om vi glömmer att stänga dörren, den här gången tog han sig bara upp på bron.


Daniel hjälpte Markus att fälla ner en gammal rönn.



Jag och Cora



sen har vi den moderna renskötaren som råkade tvätta sin fyrhjuling för hårt.

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Hahahahahahahahaha vilka roliga bilder!

2008-07-28 @ 11:42:28
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0