En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Kalv märkning och slö dag

På fredagen hade jag en riktig slö dag. Barnen roade sig med resten av familjen och jag fick bara läsa och mysa med mig själv. Snacka om lyx.

Jag klippte lilly på eftermidaggen, det är verkligen en utmaning. Men jag blev själv väldigt nöjd.

Daniel var till fjälls först på en träningsrunda med hundarna och naturligvis skar Cora upp sin tass. Alltså är schäfrar mer ömtålig än andra hundra eller är det  bara jag som fått en oturs hund. Jag ringde vetrinären vi kom översens om att jag skulle vänta till måndag och fara till vilhelmina i stället för lycksele. Så nu har jag en halt, löpand Cora. Och jag som planerat att hon skulle få vara med till renarna och få riktig miljö träning. Men icke det.

Dom försökte få in renarna på fredag men lyckades inte. Men på lördag kväll gick det bättre så då bar det i väg till fjälls.

Jag visste att det skulle bli jobbigt första gången jag skulle märka karros kalv. Jag kan säga att jag stor grät så mycket att jag knappt kunde märka den. Det blir så jäkla verkligt när man gör såna saker som hon annars skulle varit med på. Älskade syster du saknas så mycket.

Lilly verkar inte gilla några djur. Hon tyckte att vi skulle släppa ut renarna och åka hem så att hon fick sova i sängen.Hm min uppfostran av renskötar unge verkar inte funka helt okej.

Men nu några kort

Johan på tränings tur



Daniel hade även han tränat


Lilly Ny klippt



Action


Trött lappunge




på väg i säng


mys med moster



Varför kan hon inte vara normal nångång.



Vårt "polackläger" som alla kallade det. Bara för att jag och vickan har två barn och inte är så himla organiserade








Grabbarna grus



Hela stranden full med folk nästan som ett beach party



Johan hade flugfiske kurs under kvällen han var ganska nöjd med deltagarna. Men sa sen att " äntligen är jag bäst på att kasta något här "



Mys småttingarna

  Nils emanuel tröttnade i hagen


Hej då renarna nu ses vi till hösten

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Jo här har vi oxå vänt på dygnet... Kanske tror att jag e lapp vem vet!

Fina kort!

Har du sett min bröllopstårta nu??

Åååå längtar efter er nu när man ser så mycke bilder.

kan tänka mig att det var jobbigt med kalvmärkningen med tande på Karro:(

Å frissa har du varit oxå... hi hi

men låt bli Alva du vet hon blir inte nöjd!

Tusen kramar!!

2008-07-06 @ 16:48:29
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0