En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Alva

Min älskade unge. Hur ska jag kunna lindra din sorg efter karro? Dina många frågor har jag inget svar på. För jag har lika många frågor själv. Jag förstår din längtan, den är som min. Din saknad sliter i mig. Dina tårar är mina. Jag känner mig så otilräcklig, jag kan aldrig fylla det tom rum som finns hos dig, för det finns även hos mig. Åh min älskade unge, mitt hjärta. Hur ska jag kunna göra din sorg lättare?

eller vad tror du?
Postat av: Mats

Hej! Känner igen mig mycket i det där. Trots att det snart gått 10 år sen min lillebror valde att lämna Sapmi (han var same också). Trots jag inte själv har några barn får jag mycket frågor. Speciellt från ett av mina syskonbarn. Och jag tycker nästan det smärtar mer och mer för varje dag som går! Många jag möter tycker att det måste ju börja kännas "bättre" när det gått så länge. Men dom har aldrig varit med om den sorg och smärta som finns!

Styrke kram till Er från en som vet hur det känns!
Kram! Mats

2012-12-06 @ 00:52:38
URL: http://matni92.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0