En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Tatto

I dag har jag bokat tid för att få tatuera mig.Jag har länge funderat på att göra det men har inte kunnat komma på vad jag skulle göra. Men nu vet jag äntligen. Det ska bli en text på syd samiska" Till minne av min älskade lilla syster Karro" Ska bara få det översatt. Sen ska jag lämna in den till tattueraren så skulle han ge mig olika förslag på utfomning. Den ska sitta på vaden.

Kändes skönt att veta att jag har en tid. Det blir först i augusti.

Jag är lite konsig jag dom andra funderar på begravnings annons och jag på tattuering men det är väl jag i ett nöt skal antar jag.

Vi ska försöka göra något roligt idag men än har vi inte tagit oss iväg någonstans och klockan är snart 14. Även väldigt typiskt för vår familj.

Anna-maria åker i dag nille åker i kväll och Mamma och reino åker i morgon. Känns skönt att inte alla åker samtidigt. Nu när vi vant oss vid att ha människor runt oss. Men det är bara att vänja sig dom kan ju inte gärna flytta hit och bo här, det skulle nog vara ganska enerverande i längden för alla inblandade. Vi kommer att vara kvar här till mitten av veckan sen åker vi upp till Gardvik.

Vi ska gräva in jordvärme på måndag så det lär väl utbryta kaos i vårt hem under några dagar. Men det ska bli djävligt sköt att få det gjort.

Vi ska på bröllop i morgon. Det är Jenny och jonny som gifter sig i Björna. Först hade vi tänkt strunta i det men nu känns det jättebra att få fara och göra något annat. Jag hoppas att det blir en rolig fest.

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Trevligt nu har du ju verkligen en "symbol" att tatuera det e ju det bästa för sånt ångrar man ju sig inte över.

2008-06-07 @ 23:46:50
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0