En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Ransarvika

I dag for jag och Daniel till ransarvika och öppnade upp hagarna så att dom renar som finns kvar väster ut kan ta sig vidare ner mot nästa skiljningsanläggning. Det var tänkt att barnen skulle med men dom vägrade.Alva åkte till Olov-daniel och lilly ville vara hemma med aajja och anna-sara. Dom har som lärt sig att det gäller att stanna hemma om man har möjlighet för det kan både bli kallt och vara utan mat när vi drar iväg. Vi som tänkte att i dag är en bra dag att ta med barnen för vi hade bara lite små göra typ att öppna hålen och ta ihop några vävar. Men dom var som sagt inte alls med på noterna trots att daniel talade om att han packat en jätte god matsäck. Så vi fick åka själva med Cora och tira som följe slagare.

Vi matade alvas blivande tam ren i gielas. Vi tog den i förr går och den äter redan ur handen på oss. den lär nog kunna bli jätte tam i vinter.


Cora den lilla knäppisen tog ett bad fast det var -12



Tira gillar verkligen att åka fyrhjuling. Hon tar cansen så fort hon kan






Det var lite kallt att åka hjuling så jag pälsade på mig ordentligt


Husse är bäst så enkelt är det


Cora gick för första gången över läskiga bron i gielas


På väg hem från vika


eller vad tror du?
Postat av: Camilla

Men vad mysigt att få vara själva mitt i naturen en hel dag. Fast jag gissar att det var för kallt för att ha sex på fyrhjulingen... ;) ;)

2008-11-02 @ 15:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0