En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Älgjakt



Dagen började på pass. Inte helt fel sånna här fina dagar.



sen blev det grubbel stubben när jag bom sköt på ko och kalv.



Så äntligen låg den där. Min första älg som jag skjutit . Snacka om adrealin i kroppen.



Ganska rå nöjd Margret. Jag fick till och med passet uppkallat efter mig.



Snälla Håkan hjälpte mig att ta ur älgen. Jag var aldeles för uppspelt för att klara av det.

Lite tråkigare var att Daniel gick med min jämte och hon åkte mest troligt på stryk av älg kon som jag sen bomma på. sen ville hon inte alls skälla på några Älgar. Bara titta på dom på behörigt avstånd. Förhoppningsvis får vi till. Annars är ett och ett halvt års jobb åt helvete med utställning och allt. Men jag ser positivt framåt det fixar sig. snart kan jag skriva att jag skjutit första älgen för min hund.


eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

GRATTIS GRATTIS GRATTIS å så kul för dig!!!

Å tack för din fina kommentar på min blogg värmde gott i ett trasigt hjärta

2008-09-07 @ 01:09:54
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Jenny

Grattis igen!!! Nu kan man alltså inte prata med dig på några veckor eller så. Du lär väl va så högfärdig nu när du skjutit första älgen:)

Hoppas de får skjuta idag oxå för Fredrik är med och jagar idag.

Det går ju rätt bra när de inte börjar förrns 6.30.

2008-09-07 @ 09:25:31
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Eva

Grattis till älgen :) lyckliga du..



Men fan va skäggig Håkan va, han ser ju ut som ett drägg ;)



Haha ha det så bra..

2008-09-07 @ 10:36:49
Postat av: Camilla

Grattis till älgen........men är det inte dags att nån av er skjuter en björn nu??

Skynda på nu innan västernorrlandskvoten är fylld!!



2008-09-09 @ 17:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0