En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Slakten är över

Och vi är inte alltför blåslagna. Daniel är och jagar älg medans jag är hemma. Känner mig ganska slö i dag. Jag och syster yster anna-maria har styckat ner en ren i dag. Det gick faktiskt riktigt fort och blev ganska bra. Jag är inte så jätte bra på själva grov styckningen. Men man får helt enkelt tänka att det som inte sitter på ena biten lär ju vara på nästa bit. Fin styckningen är inget problem.

Har funderat mer och mer på vad jag ska göra i framtiden. Jag vill ju hålla på med renarna men jag skulle behöva ett flexibelt jobb vid sidan av. Dels för pengarnas skull men även för min egen skull. Jag har funderat på att gå på samernas slöjd utbildning i jokkmokk. Barnen skulle då få följa med och gå på samiskt dagis. Det skulle vara riktigt roligt men skulle nog inte ge så mycket jobb sedan. Andra funderingar är på socionom och inrikta mig på samisk psykosocial hälsa. Där finns det jobb men då måste jag antigen läsa mot övik och risken lär ju vara ganska stor att man hamnar på praktik nere i typ sundsvall. och sista året måste jag ändå läsa i umeå. Så då känns det som att det kanske är lika bra att läsa direkt mot umeå. Men jag har verkligen ingen lust att flytta dit i tre år med barnen. Hm får nog kolla in distans utblidningar lite mer noga.

eller vad tror du?
Postat av: Ca

2008-09-16 @ 10:12:07
Postat av: Camilla

Jaha ja....ser att du funderar på att flytta ifrån mig.... surar

Om Alva ska flytta får du berätta det för Felicia för det vill inte jag göra... ;)

Jag tror bestämt att ni måste hälsa på oss snart för den lilla ulltussen växer så fort så snart har ni ju missat tiden när hon är som gulligast :)

2008-09-16 @ 10:16:02
Postat av: Jenny

Ja det där med utbildningar är inte lätt.

Det finns ju en uppsjö och det gäller ju att hitta det som passar perfekt och som man verkligen skulle ha nytta av och vilja jobba med sen.

Hoppas vi ses nån dag /kram Jenny

2008-09-16 @ 11:59:07
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Distansutbildningar kan fungera riktigt bra när man har yngre barn. Jag läste 3 år på distans i Härnösand när de yngsta var små och då var man hemifrån 1 vecka i månaden och det fungerade faktiskt och alla blev duktiga på att fixa o dona när jag var borta. Annars finns ju många distanskurser när det bara är träffar några gånger per termin och man har kursen över nätet. Så har jag läst i många år nu. Mest arkeologi har det blivit de sista åren, och mest för kul eftersom jag ju har ett jobb, tack och lov. Hälsningar Elisabeth

2008-09-16 @ 22:27:41
URL: http://lisaamting.blogg.se/
Postat av: Marita

Har du testat det där med att lämna barna hemma mens du pluggar????? =0}

2008-09-16 @ 22:29:18
Postat av: Märta

Kommer ni snart eller?? Stalltrollet behövs på fredag!! jag har ju följt din plan med tappsko, men resten måste ju stämma oxå!

2008-09-18 @ 09:54:23
Postat av: Anonym

Jag har utmanat dig på min blogg!

2008-09-18 @ 21:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0