En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Kriget mot lössen trappas upp

Ha nu har jag dödat alla levande löss med lus medel. Barnens hår är snart utnött av allt kammande inte ett lus ägg i sikte. Det tog bara 3 timmar av min dag innan jag var nöjd med all kammning.1,5 timme morgon och 1,5 kväll.

.Jag kommer att fortsätta det här kriget i minst två veckor till för jag ska banne mig vinna.

Alla råd som man läser utför jag dubbelt. Inte med avlusnings medlet dock för där kan man åka på en riktig nit om man inte passar sig. Dom små jäklarna kan bli resistenta och bara utvidga sitt revir.

Men jag kammar, tvättar och skurar trots att det tydligen inte skulle behövas enligt apoteket. Men den lätta går jag inte på. Fattar vem som helst att dom bara vill sälja mer lus medel till stackars lätt lurade mammor.

Men den lätta går då inte jag på.

Nä det här kriget ska jag vinna om jag så ska städa och kamma mig till döds.

Men som vanligt i mitt liv lär det väl bli ett jäkla bakslag,men jag ska kämpa. Så enkelt ska dominte ta mig hehehehe

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0