En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Nya husdjur eller vad man ska säga

VI HAR FÅTT LÖSS. GAH BLÄ BUUUU



Jag tycker att det är så äckligt så att jag vill dö. Har varit till övik och köpt lusmedel och lusat av alla i familjen. Har läst in mig på vad löss är och var dom kommer från.



Alva tyckte det var ganska äckligt men värst var det nog att bli kammad.



Lilly tyckte att det luktade illa

Så nu har man läst  om allt vad gäller löss:

1.Löss trivs bäst i ny tvättat hår
2. Löss sprids genom huvud kontakt och mössor, kammar mm
3.Löss lever av blod
4.Löss lever bara max ett dygn utan för håret
5.Löss sprids inte från hundar, katter eller tvärtom
6:Löss kan bli resistenta så därför ska man inte behandla utan att vara säker på att man har löss
7. Tydligen är det ett väldigt bra år för löss i år. ( Jag var 6:e personen i dag som köpte lusmedel på apoteket)

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0