En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Ryggen en evig påminnelse om att inget blir som jag tänkt

Jag mig ganska sliten. den här sommaren blev ju inte heller riktigt som man tänkt sig. Ryggen är inte bra än. Bättre men inte bra. Jag har avbrytit min sjukskrivning för att åka till Kiruna för att testa lite. Det är en uppgörelse mellan mig och försäkringskassan. Lite som arbetsträning. Jag hoppas att det går bra, men ska jag vara helt ärlig så är ryggen långt i från så bra att det kommer att funka. Men jag ska fan testa.

Försäkringskassan ringde upp mig i början av veckan och vi hade ett jätte bra samtal. Dom var inte helt positiva till att jag bara avbröt sjukskrivningen utan nån rehab men efter att jag övertalat henne så blev hon lite lugnare.Men jag har lovat att inte bara köra på som ett godståg utan vara ärlig mot mig själv och verkligen erkänna när det gör ont. Hon ville att jag skulle ta ordentlig kontakt med sjukvården så att jag fick en rehab plan och sen överväga om jag inte skulle vara sjukskriven halvtid i allafall.

Jag är dö less på att bara gå hemma och vill ut och jobba. Men det är ju som hon säger att det är bättre om jag mjukstartar och får ordentlig hjälp med träningen så att det blir en  långsiktig lösning med allt. Och det kan jag väl faktiskt hålla med om. Men det är ju så att vara långsiktig inte är det som jag är bäst på. Men jag får väl ta mig i kragen och bli det då.

Dagen efter ringde kordinatorn på vårdcentralen. Det är hon som ser till att jag får rätt hjälp och att allt funkar. Vi hade ett jätte bra samtal.

Det känns faktiskt väldigt skönt att känna att man har stöd och backning från alla håll. Så nu är det mest upp till mig själv. Och det är väl i och för sig inte det lättaste.

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0