En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Denna djävulska oro

Som river i varje renskötare drabbas även jag av. Hur ska vintern bli??  Kommer betet att hålla ?? eller blir det nödutfodring??? Ska jag ens ha råd med det?? Hur mycket kommer rovdjuen att ta i vinter??? kommer verkligen pengarna att räcka hela vintern?? Ska skotrarna hålla hela vintern igenom.?? osv osv

Jag lever i en hat kärlek till det liv jag valt att leva. Jag skulle inte vilja vara utan det men ibland funderar jag verkligen om det är värt det. i samma stund som tanken kommer så vet jag att jag inte skulle vara hel utan renskötseln. Det är ju det som jag är fostrad in i. Det som mina förfäder kämpat så hårt med, skulle jag kunna bara lägga av utan att försöka lite till. svaret är enkelt : nej jag skulle nog offra det mesta för att kunna kämpa vidare.

men renskötseln är inte bara oro det är så mycket glädje i allt jobb och slit man har. Det överväger allt annat i slutändan. Trots oron. Den följer liksom bara med,man får lära sig leva med den

eller vad tror du?
Postat av: Kristina

Vad fint skrivet.

2009-12-09 @ 15:06:22
URL: http://www.hagglundracing.se
Postat av: i

2009-12-09 @ 19:44:16
Postat av: Häxan

Det är också ett kulturarv som du för vidare till dina barn. Vad skulle vi vara utan dessa kulturarv....rotlösa. Det är tur att det finns sådana som du och din familj som för det vidare. Det som för mig symboliserar Sverige. Kämpa.....och tänk att du lever ett fantastiskt liv med gratis bergodalbana :)

2009-12-10 @ 11:32:09
URL: http://alladessaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0