En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Lite bilder från Jokkmokk



Tjejerna uppklädda för att gå på marknaden





Set var mycket att titta på



Lilly med sin favvo kille Per-Isak



Det är inte ofta lilly är stilla men när katarina Rimpi hade jojkframträdande var hon trollbunden



Det roligaste med marknaden är nog ändå alla gamla bekanta man träffar och att man lär känna nya vänner.




Marknaden var som vanligt jätte rolig. Det finns alltid myckat att se och många saker som man har missat att se inser man efteråt.

Det var kul att ta med tjejerna dit. Dom fick börja helgen med att stanna med moster Anna-maria i Njalle hos Nila Sjaggo. Sen kom dom på fredag till Jokkmokk

Alva hade turen att få gå på både jojk workshop och konsert med sofia jannok. Och det utan föräldrar. På worksopen var det endast tillåtet att komma om man var under 20 år. Dit hade alva turen att få följa med en äldre tjej. Och på Sofia jannok var alla biljetterna slut men Alva fick följa med Nila jannok och vara hjälpreda. Hon var helt lyrisk efteråt. Hon har snart berättat hela konserten för oss och skivan går på hög varv i deras rum. Alva påstår att när hon blir stor ska hon ockkså jojka och ha ett eget band. "För vet du mamma jojken föds imagen men skapas i halsen"

Lilly fick sin marknad med Per-Isak. Hon var jätte nöjd med att titta på traktorer och äta godis. När vi var på Ajtte blev hon väldigt stilla när det blev jojkframträdande. Hon stog helt förundrad och bara tittade. När jojken var slut vände on sig om till mig och sa " oj vad bra det var" Sen klappade hon händerna och pilade i väg.

Jag hade det lite jobbigt innan jag kom till jokkmokk. Sist jag var där var för exakt ett år sen. Och då fanns lilla syster. Jag har oroat mig för att åka dit. Men det gick väldigt bra. Det var väldigt skönt att få bo hemma hos Britt-Marie, Nille och Per-Isak. Jag är så glad att Karro hade sån bra relation med Britt-Marie (nilles mamma) Och jag förstår att hon hade det. för Britt-Marie är en sån snäll och trygg människa att vara med. Man blir väldigt lugn i hennes sällskap. Så än en gång tack att vi fick komma och invadera din lägenhet Britt-Marie. Det betydde väldigt mycket för mig.

eller vad tror du?
Postat av: Elisabeth

Trevligt att läsa om Jokkmokks resan. Vilken tur att Alva fick gå på Sofia Jannoks konsert. Även här hemma går cdn för fullt. Hälsa Alva att jag tycker nog att låten "Irene" är bäst.

2009-02-10 @ 21:40:17
URL: http://lisaamting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0