En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

politik

Alltså nu har jag som smått börjat min nya karriär som politiker. Det är många känslor inblandade i det ordet för mig. Roligt , spännande, skrämmande och i bland helt obegripligt.

I bland känns det som ett helt hopplöst företag jag gett mig in i. Hur ska jag klara av det här?göra bra och relevanta inlägg känns väldigt skrämmande om man ska stå uppe i talar stolen. benen skakar, svetten rinner i handflatorna och efter ryggen, strupen känns helt torr, adrenalinet sprutar . . Gah

Men dom som vet påstår att det blir bättre med åren. men tänk om jag gör ett så virrigt intryck att jag inte får vara kvar om några år.

saken blir ju inte bättre av att jag har den där lilla figuren på axeln som berättar roliga historier eller levererar tokiga kommentarer i mitt öra. kan se rätt konstigt ut om jag börjar fnissa för mig själv vid helt fel tillfälle. man kan ju bli hängd för mindre.

men som vanligt så är jag tjurig och kan inte låta bli att utmana mig själv. jag kommer att bli min egen död. Men med i hetluften ska jag vara.

Funderar på att göra en till blogg där jag bara ska behandla valet och politik men det får vi se senare.

eller vad tror du?
Postat av: Elisabeth

Ja visst är det både häfigt och hemskt när man utmanar sig själv. Trots att man är livrädd att stå där framme och prata så ger det en kick och man vill upp igen. Det kanske är så att det blir bättre och bättre...

Det är väl också så att när man vet att man har något viktigt att förmedla och att man kan sin sak så blir det mera självklart att fortsätta. Lycka till, det kommer att gå så bra så...

2009-02-17 @ 22:05:22
URL: http://lisaamting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0