En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

En dammsugar historia

För några år hade dom utförsäljning på allt i uthyrning stugorna på hotellet. Så jag och Annika R drog dit för att fynda. Hon skulle ha en dammsugare och jag skulle väl inte ha något särskilt.

När vi kom dit kastade sig Annika över en dammsugare som såg fin och bra ut. Jag strosade runt och tittade på olika saker typ lampor och hyllor. Efter ett tag hade jag plockat på mig en massa saker som jag började pruta på. Jag lyckade få i gång gubbarna så pass att allt jag tog i fick ett jätte bra pris. Det slutade i varje fall med att när vi skulle åka kom dom springande med en mini Dammsugare( som annika hade ratat för att den var så liten och såg helt oduglig ut) Jag fick den av dom för att jag gjort så bra affärer.

Naturligvis visade det sig efter ett par timmar att min dammsugare funkade hur bra som helst medans Annikas var helt kass.
Det roliga i allt är att hennes gubbe blev galen på deras värdelösa dammsugare och slängde ut den. Sen köpte han en ny dyr sak.Medans min lilla dammsugare har pappa ärvt och den använder han än. det är den bästa dammsugare han haft säger han



Så döm inte något efter utsende eller storlek 

eller vad tror du?
Postat av: Annika

Och det värsta i hela historien - eller kanske det mest komiska - är att själva slangen på dammsugardj----n lossnade vid första dammsugningen! Jag råvägrade att slänga dammsugaren under ett helt år, typ. Den var ju ett sånt "bra köp"...

2009-07-21 @ 23:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0