En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Mamma

Fick lite bilder från mamma och reino som jag tänkte visa er. för alla er som inte vet det så bor mamma i Kiruna. Det känns som att det är på tok för långt dit skulle verkligen önska att vi bodde närmare varandra.


Mamma utanför stugan i Ratik . Det ligger på vägen upp mot Nikkaloukta. Man kan se kebnekaise därifrån


Mamma är min stora före bild. Hon har fostrat 4 självständiga döttrar men ändå lyckats vara aktiv i renskötsel. Många uppoffringar har hon fått göra genom åren men ändå alltid funnits som en stark klippa i våra liv. Jag har så mycket att tacka henne för som man ibland tar för givet. Man inser när man själv fått barn vilket jätte lass hon dragit under små barns tiden med oss fyra. Tack mamma


eller vad tror du?
Postat av: Emzon

Åh Britta! Ja hon bor på took för långt bort. Ibland tog hon ju dessutom hand om tre barn till. Jag kan liksom bara blunda å höra hennes helt underbara skratt som sätter sig i hjärtat.

2009-03-24 @ 17:25:45
Postat av: Eva Kristoffersson

Härliga bilder...visste du förresten att hon har stugan brevid Tomas morbrors stuga :) vi ska nog åka upp dit i vår nån gång å fiska.. :) härligt härligt!!

2009-03-25 @ 13:45:13
Postat av: Mamma

Det värmer i mitt hjärta att läsa vad du skrivit.

Tack mitt älskade barn !

Kram

Mamma

2009-03-25 @ 19:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0