En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Återblick av ett år som var tänkt att bli något annat

Har på den senast tiden funderat och begrunnat livet under det år som varit.

Jag har kommit fram till några saker:

Jag är väldigt glad att jag har en stor familj runt mig. Den ger mig en grundtrygghet som gör att jag har haft möjligheten att få sörja,utvecklas,stötta och bli stöttad.

Att leva med en man som verkligen ha kunnat kliva undan själv i sin sorg och se min, att kunnat ge mig det stöd jag behövt. det har stärkt oss båda och vår relation.

Att jag verkligen tagit det här året och hela mig själv och låtit det ta den tid jag behövt.

Att Märta och Ulrik öppnat sitt hem och sitt stall för mig har varit så otroligt värdefullt för mig. Ni har hjälpt mig framåt och gett mig möjligheten att odla ett intresse som jag haft länge men inte haft möjlighet att kunna utöva. Tack för att ni finns

Jag har lärt känna mig själv och mina vänner på ett helt nytt sätt. Inte alltid har det varit som man själv trott. Man prövas själv och ens vänner prövas när ens liv ställs upp och ner. Dom som man trodde fanns och förstod kanske inte alls finns kvar medans nya kommit till.

Kunde aldrig tro innan det här hände att sorg kan gå så djupt och ta sån lång tid att läka. Att man kan förändras så mycket men ändå vara samma människa.

Nu får jag ta mina nya erfarenheter och bygga vidare på det liv som är mitt


eller vad tror du?
Postat av: Emzon

Jag blir så imponerad på ditt tankesätt. Helt underbart! Du /ni är starka. Kram

2009-05-11 @ 17:04:22
Postat av: Anna-Sara

Vackert och bra skrivet!

2009-05-13 @ 20:21:57
URL: http://jagarjantan.blogg.se/
Postat av: Lene

det är inget lätt år ni haft, jag har tänkt ofta på er speciellt dig som är storasyster som jag, men vi har ju också haft ett tufft år så man har liksom skärmat av sig lite. det är otroligt starkt av er att orka med och ändå finna glädje i livet.

Kram

2009-05-15 @ 16:30:59
URL: http://nihps.blogg.se/
Postat av: Sandra Svensson

Kloka ord!

Vet inte om du minns vem jag är, du känner väl bättre till min storebror Daniel Svensson gissar jag:)

Har tänkt på er mycket dessa dagar, och alla andra dagar. Men jag minns Karro med glädje, vi var inte alls nära vänner men hon var en person jag respekterade och tyckte om.



Tack för titten, jättefin och tänkvärd blogg! Om jag får min gård som jag suktar efter nångång ska jag baskemig ta mig an några lappgetter!:)



/Sandra

2009-06-02 @ 00:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0