En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Gahhh

Jag blir galen, nån har varit och släppt ut renarna som vi har i hagen utanför huset. Det är öppnat ett hål på baksidan mot skogen och renarna befinner sig väl just nu i typ "gopagele".

Jag och Daniel har kämpat flera år med att ha renar i en fodergrupp här hemma och varje år händer det något nytt. Men i år var hagen ny renoverad, inga elak hundar hemma på gården ja nu skulle allt funka. Men nä då inte det. Nu har nån "snäll" människa varit och öppnat hagen och släppt ut dom.

En sak är väl kostnaden vi redan lagt ner på dom, men det som känns mest kymmigt är att jag hade två halv blinda kalvar i skocken. Dom lär väl bli lo mat ganska pronto.


Gahhh

Svordomsvisan


eller vad tror du?
Postat av: Lina

Fy fan så bedrövligt.

Här skriker folk om att renskötare ska ha sina renar inhägnat på gården. Vilket i sig är intressant..

Men det går alltså inte när det finns klåfingriga idioter som bara är ute efter att sabotera.

2009-11-11 @ 10:20:55
URL: http://gundergom.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men man kan ju få tuppspatt! Undra hur dom tänker egentligen! P U C K O N!

2009-11-11 @ 10:24:05
Postat av: Eva

Tror du att de redan hunnit till Volgsele?

Skämt å sido, vad är det för idioter som stryker omkring?

En hagelsvärm i baken vore då lämpligt tycker jag.

IQ befriade som går lös, in i en renhage med tak utan dörr där kan de sitta.

Det är som de som släpper ut mink. De arma djuren blir bara överkörda med en massa elände som följd.

Hoppas på det bästa att de inte är så långt borta.

2009-11-11 @ 14:27:43
Postat av: Therese

Hej!

Det var kul att se dig i helgen, du får ursäkte blindstyret. Hade du en trevlig kväll?

Men vad är det du skriver, man undrar vad den som släppt ut renarna tänkte med. Inte var det då huvudet tror jag, men hoppas att det löser sig!

Sköt om dig

2009-11-11 @ 15:25:45
URL: http://envisodum.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det finns mycke knäppskallar. Tror dom att dom gör en välgärning eller? Dom skulle få ta hand om resterna!

2009-11-12 @ 16:41:28
Postat av: Ämting

Det var jag som skrev

2009-11-12 @ 16:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0