En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Det här med att städa

Så var det dags igen det oundvikliga. Jag kan säga att jag slingrat och duckat väldigt länge. Men nu insåg jag att det måste göras.

Började plocka längst inne i huset,men vips så var jag uppe på övervåningen. Till min stora förvåning stod jag helt plötsligt ut på gården och borstade hästar.

Men skam den som ger sig

In igen " få se nu var var jag,äh jag måste nog ändå sortera den där garderoben som inte rörts på säkert ett år."

Så börjar jag riva ut garderoben " nämen undra vad det kan vara på den här dvd, bäst att kolla så att jag inte slänger något viktigt"

In med dvd. Ja och kan ni gissa helt plötsligt har det gått 45 min.

"Nä nu får jag skärpa mig så här kan det inte se ut, oj vad tiden gick fort nu då, bäst att kolla vad som hänt på facebook innan jag gör något mer"

Fram med sopsäckar och så börjar jag panik slänga saker eftersom det är så jäkla rörigt runt mig ( betydligt värre än när jag började)

" nä nu måste jag ha en plan jag har städat i 3 timmar och det verkar bara bli värre, bäst att skyffla in allt i graderoben igen jag får ta den nästa vecka eller om typ två år"

Så äntligen lite stuktur i städningen, jag far som en virvel vind med min sopsäck runt i huset. Men nu har ju barnen helt plötsligt ledsna på att vara still och dessutom hittat modelera som antagligen ramlat ur den där garderoben. Så ny städnings aktion i köket för att få bort all jäkla lera.

" men vad i hela friden är detta, det måste vara en evighets maskin jag kommit på, ju mer jag städar desto mer stökigt blir det."

Lägger in en högre växel med sopsäcken, passar på att skrika åt mina älskade ungar ett par gånger.

Men så händer det, jag ser slutet på städningen. Det har bara tagit mig 6 timmar och enn sopsäck för att få huset i beboligt skick igen.

" Nästa gång ska jag inte hitta på en massa annat, då kommer ju det här att gå skit fort"

Alla vet redan hur det kommer att sluta nästa gång med. Det är lika bra att jag slutar städa tror jag

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Asg* ja du jag liksom känner igen mig i det där hahahahahahahaha



Man liksom tittar runt sig efter ett tag å tänker men hur tusan kunde det bli såå stökigt av att städa

2009-10-02 @ 07:00:17
URL: http://www,mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jonny står här bredvid och nickar igenkännande och jag måste erkänna att han har rätt. Jag är inte den bästa på att städa , långt i från. Men jag är duktig på att hitta på andra oviktiga saker som BARA MÅSTE göras just då;)))

2009-10-03 @ 19:59:06
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0