En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Alltså var ligger det där Malaysia

funderar jag på just nu. Såg att det hade varit ett skalv utanför australien som resulterade i en tsunami. Genast går det en stöt av oro för min syster som är ute i världen.

Ringde till mamma för att fråga om hon hade en aning.
-hm det ligger väl där nere i krokarna antar jag..
-jamen vad då i krokarna, funderade jag

Så hon började leta efter kartböcker.

-konstigt när Anna-maria reste hittade jag ju Bali, kan dom ha flyttat det.
-Nja säger jag osäkert. Mamma fortsätter att leta till slut kommer hon fram till att
-Det är nog bara ett litet skit ställe eftersom det inte finns någonstans.
-men mamma var det inte Malaysia dom var i??
- dom ska ju till Bali nu..
-Jaha men var ligger det då??

Mycket letande på nätet.
Jag - geografi är det kartor??
Mamma- Ja men det är ju kartor vi letar efter nu..

Mamma- det är inte så långt till australien, det beror på vilken sida om australien tsunamin är.
Jag - Typ på höger sida
Mamma - Ja men vad bra Malaysia verkar ligga på vänster sida.
Jag- Bra då vet vi det.


Jag kan inte påstå att jag är en stjärna på Geografi. Kanske inte vore helt fel att läsa på lite.

eller vad tror du?
Postat av: Häxan

Haha vad jag skrattade....Jag är lika dålig på geografi och min 22 åriga dotter som läser just Geografi på högskolan bara suckar.Men jag ser filosofiskt på det....man kan ju inte veta allt...eller hur!! Ha en bra dag.

2009-09-30 @ 12:58:12
URL: http://alladessaliv.blogg.se/
Postat av: Lovisa

hahahah ja du det e väl inte mycket vi vet om världen men vi hittar ju tillvarandra utan karta numera så det räcker väl !!!!!!!!!!!! Lite jobbigt med du å dina syskon som aldirg har nått hem

2009-10-02 @ 07:06:53
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0