En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Tjokkola

Att säga att det blåste i dag är en ren underdrift. Det tok stormade. hade tydligen blåst 39m/s uppe på stikken och jag kan säga att det blåste inte mindre i dag. Vi satt och väntade på att det skulle lugna ner sig men vi 12 insåg vi att det bara blev värre. Så vi kunde inte dra några slakt renar i dag.





Anders och neila. Neila verkar tycka att hjälm var den enda riktiga huvud bonaden



Genny kurade helst medmig i vårt provosoriskt byggda vind skydd



Amandus och Gabinus



Jag ,klemmet och Johan byggde det mycket funktionella vindskyddet, lite polack varning över utsendet. Hade en väldig tur att mamma var kvar i Klimpfjäll så barnen kunde vara med henne. risken hade varit stor att dom blåst bort annars



Anna-Maria och Olov-daniel kurar



Otroligt att Torkels keps inte blåste bort. Han hade kanske tejpat fast den



Sven-bertil daerga och Johan



Renhjorden



Genny ville inte alls titta åt det håll det blåste



Men hallå försök själva att se snygg ut i orkan



Mannen i mitt liv



På väg till hagenmåste vi över en å. Där är det en hängbro som inte är riktigt hel



Man har ingen större lust att vada heller



Jag kan säga att det var riktigt otäckt. Till slut satt jag mig på knä och kröp över.



Om man tittar noga ser man att det är borta vissa delar av räcket. Bron krängde ordentligt.

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Fy fan säger jag bara !!! tur jag inte e lapp sist var det myggkrig !!

2009-09-09 @ 23:58:27
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Karolina.G

I veckan satt jag och pratade med mina föräldrar om hur fint det är i Tjokkola. Jag har vandrat dit till fots och åkt skidor dit för många år sedan. Men efter att ha sett dessa bilder så har jag fått en ny bild av stället. Det såg inte lika mysigt ut som närjag var där.

2009-09-13 @ 19:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0