En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Jag blir så förbannad.....

varje gång jag får höra hur sjukvården inte klarar av att diagonstisera Hypotyreos. För några dagar sedan ringde en vän till mig och var helt förtvivlad. Hon är gravid och så trött att hon inte ens klarar av att åka och handla. Från sjukvården får hon bara höra att de inte hittar något fel så det kan nog inte vara något fel.

Nä det är ju helt logiskt att vara så trött att man inte klarar av sin vardag. Så slut på att hennes man måste vara hemma för att hon knappt klarar av att äta.

Till saken hör att hon redan fått äta levaxin i flera år. Men som vanligt har läkarna inte nog med kunskap för att veta att binjurarna lägger av och behöver boostas upp med kortison för att restan av kroppen ens ska kunna ta upp Levaxinen.

Att vara gravid innebär dessutom en risk att barnet får brist på de ämnen mamman har. Detta kan leda till olika sjukdomar. Dessutom är det en överhängande risk att få sena missfall vid obehandlad hypotyreos.

Jag gav henne rådet att ta kontakt med Britt-marie Toregard på laser-kirurg centrum. Det är hon som har hjälpt mig. Så nu ska hon få komma dit till veckan.

Jag blir mest ledsen över att man ska måsta lägga ner pengar, tid och energi för att ens få någon som verkligen tar problemet på allvar. Min fundering är hur många går runt fel diagnostiserade i vårt land egentligen.


Nä nu får faktiskt sjukvården ta och fundera på om man inte ska börja behandla bakom liggande sjukdom i stället för symtom. Männsikor lider pågrund av dagens fyrkantiga tänk i sjukvården.


eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Helt sjukt !!!!!!!!!!!!!! Grr så arg man blir

2010-04-16 @ 07:15:07
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Gitten

Rekommendera inte Britt-Marie Toregard!!!

Titta på det här från Dagens Nyheter: http://www.dn.se/nyheter/sverige/kandiskirurg-riskerar-mista-lakarlegitimationen-1.393971



Gå aldrig till en rörmokare om du vill lägga parkettgolv. Gå heller aldrig till en s.k. kändisläkare (plastikkirurg) om du vill få ordning på din Hypotyreos.Pröva att få en remis till Sveriges främsta inom ämnet. Dr. Ove Törring på Karolinska Sjukhuset i Stockholm.

Lycka till!

2010-05-06 @ 23:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0