En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Sjuk

Har lyckats dra på mig magsjuk. Jag och Lilly börjar kvickna till men nu ligger Alva. Magsjuka är nog faktiskt bland det värsta i sjukväg jag vet( man får bara räkna vanliga sjukdommar inte dödliga)

Här kommer en liten lista över hur sjukdommar rankas av mig. Nummer ett är värst

1 MAGSJUKA onskans egen sjukdom. Värsta tänkbara när det kommer två vägar och med lite frossa

2 URINVÄGSINFEKTION man kan inte funka normalt när man ska springa på toa hela tiden och det bara gör ont

3 HALSFLUSS när halsen känns som ett öppet sår blir man inte så kärvänlig som man skulle tro

4 BIHÅLEINFLAMATION hallå hela skallen full med snor, det känns som att ögonen ska ploppa ut närsomhelst

5 BRÄNSKADOR här gäller större än en femkrona. Fan det svider så att man inte kan tänka på något annat.

6 TANDVÄRK man kan ju bli grinig för mindre saker än tanken på att man ska betala för att bli av med smärtan

7 PMS inte roligt för den som har det eller för den som lever med den utvalda.

8 FEBER inte så farligt egentligen om man slipper frossa och yrningar. Man är liksom ganska härligt borta


eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0