En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Uppdatering om sjukdomsläget

Jag mår bara bättre och bättre för var dag. Nu har jag slutat med kortisonet och börjat öka på levaxinet. Jag fatter inte hur jag orkade allt innan. Visst kan saker och ting vara jobbiga att göra men det är inte alls på sammavis.

Det tar inte en hel dag att fixa hemma längre utan nu bara göra jag det och vips är jag färdig. Förr tog det två dagar att städa eftersom jag dels hela tiden glömde bort vad jag höll på med och att jag blev dålig och var tvungen att vila med jämna mellanrum hela tiden.

Mitt minne är faktiskt redan bättre och det har gjort mig lugnare eftersom jag slipper gå och oroa mig för vad jag skulle göra egentligen och vad det kan vara jag glömt.

Krampen i musklerna är som bort blåst. Det närmast kramp jag har är träningsverk.

Myxödemen håller på att försvinna från armar och ben.

Jag har inte ändrat kosten alls och ändå gått ner i vikt.

Mitt sötsug är helt borta, nu blir jag illamående om jag äter för mycket söt saker.

Min rygg blir bättre och bättre eftersom krampen släpper kan det som är snett komma på rätt plats. jag säga att det knakat och smällt en hel del i ryggen, ja hela kroppen. Det känns att den inte alls är som förut så nu hoppas jag på rehab och få chansen att träna upp den igen.

Som Daniel säger - jag började tro att jag hade en lat käring tidigare men nu inser jag verkligen hur sjuk du varit

Och jag kan bara hålla med. När man är mitt i allt anpassar man sig och saker och ting funkar ändå. Nu inser man hur mycket som legat på sparlåga. Herregud nu orkar jag till och med brottas med en skoter utan att vara knäckt i flera dagar.



Jag vaknar upp varje morgon och är livrädd att det bara är en placebo effekt och allt kommit tillbaka igen. Jag kan liksom inte tro att det är sant. Men jag vaknar och tar min medicin och dagen kan börja.

Gudars vad livet är skönt att leva just nu

eller vad tror du?
Postat av: Saila

Vad roligt Margret att du mår så pass bättre :)

2010-04-11 @ 20:39:07
URL: http://msmp.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Såååååååå underbart vännen !!

2010-04-12 @ 06:56:39
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0