En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Orrestaare marknad

Jag vet att det var förra helgen men jag är inte snabbare på att uppdatera



Tyvärr fick jag bara till två kort eftersom min kamera påstod att det var för kallt



Jag och Annika fick allt vårt bröd sålt på 3 timmar.



När vi varit ute i kylan nog länge drog jag, vickan , sabina och barnen på knasiga kojan för att få upp värmen och bort lite spring i benen.



Här är barnens paradis i Övik

 

Jag kan lungt säga att jag var djupfrusen efter att stått ute i - 22 och snålblåst. Jag frös mindre när det var  -36 i svedjan och vi skiljde renar.



Sabina kom ner från Dikanäs för att hälsa på oss nere i vinterlandet





Knasiga kojans mascot kom förbi en sväng


eller vad tror du?
Postat av: lisaamting

Ja min kamera fungerade inte alls i "det iskalla helvetet" tänkte jag säga men ändrar mig för det var en väldigt trivsam plats egentligen, när man befann sig inne i den enda kåtan som fanns på torget. Eld, kaffe, kaffeost, varm renbuljong, gakko och ett trivsamt möte lindrade kylan i Orrestaare. Fråga Alva om det inte var så!

2010-03-01 @ 00:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0