En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Hela familjen på skidor



När det var lite mildare ute passade vi på att fara en liten tur på skidor hela familjen.



Daniel och Alva drog iväg före, medans jag och Lilly tog det lungt i vår egen takt.



Snart var vi ensama kvar



jag hann fota omgivningen medans vi åkte



Ingen verkar vara hemma för tillfället



Dom kom tillbaka för att se så att vi inte gått in och börjat tjuv dricka varm choklad



skomakar bönninga bakom vårt hus








Det är inte alltid lätt att ta sig upp när man ramlat med skidorna....



För det är inte ens säkertatt dom kommer på rätt plats när man kommit upp



först ska man upp för backen ...



Sen måste man försöka ta sig ner



Så bär det i väg..



Men när det går för fort så måste man ju få stopp på eländet



Och sen behöver man hjälp



Alva klarade backen galant



Hon var verkligen nöjd efter att ha klarat backen för första gången



Jag skulle åka runt hagen för att kolla att den var hel..



men att åka med en häst i hasorna är inte lätt så jag fick helt enkelt ge upp



Margot stannar hellre vid sitt lilla ute hus än att trampa runt efter mig



Alva och Lilly fick spadar av Daniel så nu grävs det för fullt i studsviken



Men sen blev det för kallt så vi gick in och drack den utlovade chokladen med visp grädde.

Börjar bli ganska less på kylan nu. Vill ut och rida men det måste nog tyvärr vänta tills det blivit mildare. Idag var det -30 nu på morgonen nu mitt på dagenn hade det blivit lite varmare hela -26 :( 

eller vad tror du?
Postat av: Linnea

vad härligt, får gamla minnen tillbaka. Vi brukade dock åka farmors skidspår som hon brukade köra upp med ett par gamla breda träskidor. Spåret gick in bakom hennes hus och ner till gammvägen. Skidturen avslutades oftats med varm blåbärsdricka eller varm choklad hos farmor med go fika. Var nog det som var det bästa med åkturen! =) Lycka till i spåret!

2010-01-14 @ 18:10:06
URL: http://linneaegnor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0