En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Ja jag vet då inte

men jag köpte en vit hamster till Alva.

I Fredags skulle jag kolla till Alvas hamster och tänka sig den har bytt färg. Den är grå svart numera. Mycket mystiskt.

Genast började ett korsförhör här hemma av eventullt skyldiga till hamsterns underliga kostymbyte.

Alva hade också tydligen funderat över det där men hon tänkte att den kanske bytte till sommar päls.

Lilly tyckte att det var orättvisst att Alva fått en ny hamster när hon ännu inte fått ta in minsta myra för att ha som husdjur

Jag däremot kände att mina misstankar riktades åt ett helt annat håll.

Så jag ställde de tre vuxna män som misstänks ha funnits i närheten av vårt husdjur.

Det mest misstänkta var att alla verkade VÄLDIGT oförstående till det inträffade.

Det dök genast upp en massa olika teorier om vad som inträffat

Bland annat tog man upp Alvas teori om vinterpäls byte. 

En annan teori var att den kanske blivit tvär gammal och fått grått hår.

Jag är inte helt säker på att jag köper dessa teorier.

Min teori är helt enkelt att vårt ulliga gullig djur har förolyckats på okänt sätt och sedan helt sonika bytts ut.

Eftersom mina misstänkta är väldigt måna om husfriden så ser jag det inte alls som ett omöjligt scenario

Men det är väl bara att vänta och se om nu husdjuret byter till vinterpäls till hösten eller helt enkelt dör av för hög ålder annars vet då jag hur det hela har gått till.

eller vad tror du?
Postat av: Malin

Hahaha! Ingen teori om att den kan ha krypit in i din sminkväska och gosat med mascaran?

2010-06-03 @ 15:44:21
URL: http://sicksister.bloggagratis.se
Postat av: Helena O

Hahaha!

2010-07-02 @ 10:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0