En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Hundkurs i Junsele

Jag är helt lyrisk. Det är den bästa kursen jag varit på i hund samanhang. Gudomligt bra instruktörer och mycket trevliga kursdeltagare. Så här kommer det lite bilder

Vindvittrings övning



Valla vilar efter sitt första och mycket bra genomförda björnsök



Det var övervägande mest Jämthundar





På väg in i Björnhägnet



Liva var faktiskt ganska cool

Klipp på Liva



När man ser Liva försvinna ur bild på filmen händer det som inte några tusen hundar lyckats med. Liva kryper under stängslet och hamnar mitt i djurparken.

Är nån förvånad??

Det är ju trots allt min hund så det är klart att det skulle skita sig på något sätt.

Jag och djurskötaren fick rusa i väg till bilen och köra in i djur parken.
Han mumlades hela tiden
-"ojoj och vi som har lamadjur och allt där inne"
Och jag försäkrandes om att hon aldrig har rivit något. Och tyckte jag
" i värsta fall får vi väl skjuta henne"
Konstigt men han verkade inte ett dugg lugnare av mina ord

När vi kom till varg hängnet rusade vargarna runt så vi konstaterade att hon var nog där nånstans. Nån minut senare ringde mina kompanjoner från björn hängnet och medelade att hon var tillbaka och infångad.

Det var en väldigt lättad djurskötare.

Men jag hann se en massa djur under min snabb tur inne i djurparken och Djurskötaren lovade snällt att jag inte skulle behöva lösa inträde.



När vi kom tillbaka var det Vallas tur i hängnet



Hon nosade runt lite först men ville helst vara runt matte



Jag förstår henne helt och hållet



För man kommer ganska nära björnarna





men sen morskade hon på sig



Och skällde till och med lite kaxigt på dom.

Det du Anne-lie trodde du aldrig om valla va?



På eftermidagen visade instruktörerna oss några id övningar





Ni ska veta att jag är tokigt peppad att jobba på med hundarna efter de här dagarna


eller vad tror du?
Postat av: Jossan

Ni verkar ha haft de toppen där ;-) KUL!!

2010-05-06 @ 18:56:36
URL: http://lillafamiljenimovattnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0