En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Mer bilder från flyttningen



Total lycka



Neila vilar sig



Örjagårdens Tira



Rally Kajsa på super foxen



Vi hade med oss Per Sandström på skidor en dag. Han jobbar på Slu med renforskning. Bla annat har med gps halsbanden. Han tyckte att vi varit på tok för snälla när vi beskrivit i några forskar rappoter om vad skogsbruket gjort med vår flyttväg.







Mina duktiga höspridare



Vi måste ha polisen på plats när vi ska flytta efter vägen eftersom vissa bilister inte stannar utan kör rakt in i renarna och dessutom är en del oerhört otrevliga. I bland är det så pass otrevligt att jag väljer att inte ha barnen på vägen med mig när jag ska stoppa vägar











Man blir trött av att vara på flyttning



När flyttningen är över är det bara städning och tvättning kvar



Anna-maria passade på att skura bilen också. Tyvärr kom hon på när hon var färdig att hon skulle till Nila dagen efter och dit är det 9 mil grusväg



Vissa njuter av att det är sol och att våren är här

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0