En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Just idag är jag stark...

Hur många gånger har jag inte hört den låten. För er som inte hör den så finns den HÄR.

Om man lyssnar eller i fallet med den här länken läser den här låten så är det precis så det känns när jag kommit upp ur djupet. 
Det konstiga när man hamnar i det där hålet så längtar jag faktiskt inte efter den här dagen. För just då är liksom allt svart eller grådisigt. Det känns som att man kämpar på i den där surmyren jag berättade om. Man kämpar liksom så jäkla hårt för att inte skjunka ner åt att man inte har tid att längta eller titta framåt. Jag bara försöker överleva helt enkelt.

Just nu jobbar jag på den där surmyren. Skillnaden från tidigare är att jag vet att långt där framme finns det en fastare plats full med mogna hjorton som jag faktiskt kommer att få njuta av bara jag kämpar på och trampar surdy.

Jag har länge använt olika sorts mediciner för att hålla mig flytande men de senaste åren har jag vetat att det kommer att behövas andra mediciner. Jag har liksom gått på lånad tid med den medicinernig jag har. Läkaren jag har, har försökt på olika sätt att få mig att prova men jag har inte haft modet att prova. Eller en massa andra upptänkliga svepsjäl för att komma undan.

Men nu inser till och med jag att nu är det dags att prova. Anledningen till att jag varit rädd för att testa hör ihop med biverkningarna. Som kan bli ganska jobbiga. Men nu har jag klappat till mig själv i bakhuvudet och sagt åt mig själv att fan klarar du av att drivar renskötselbolag, föda barn, sitta i sametinget och rida halvgalna hästar måste väl det här vara en småsak.

Jag får väl hoppas att jag har rätt och att jag står ut den första tiden.

För jag tänker fan njuta av den där dagen när jag är stark och allt känns bara bra.



eller vad tror du?
Postat av: Saila

Så himla bra beskrivet! Precis som du är jag också på surmyren och ska börja med en massa nya tabletter nu framöver. Tack för att du skriver så oppet, nu behöver jag inte känna mig lika ensam.

2012-08-24 @ 06:29:26
URL: http://msmp.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag förstår dig helt som du vet , om det där med rädslan för att börja med dom men kom i håg att för mig har dom bara gett mig OTROLIGT MYCKET POSITIVT ja ja en å annan liten biverkninge men alla dom där stora tror jag inte är så stor chans att få för dom har ju sten koll på en med alla provtagningar !!!



Så go for it och få ett nytt liv, som kan till en början vara svårt att leva ..... för liksom bara vara här i mitten hur lever man det hihi ... lätt som en plätt men ändå svårt att bara acceptera att man är här å nu å det är så det är !! Dagarna blev så himla lättsamma !

Och frågan i mitt huvud dök upp om å om igen -va ?? är det så här lättsamt folk har det !!!???



Bästa medicinen ever !!!!!!!!

2012-08-28 @ 01:20:02
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Classes Lilla Blogg

hej, var bor du i norrland????..jag upptäckte din blogg av en vän på facebook, hoppas du gillar min blogg på facbook också, då syns du där så fler av mina vänner får syn på dig,dom är väldigt bloggintresserade.

https://www.facebook.com/pages/Classes-lilla-blogg/143702972315095

2012-08-28 @ 03:57:22
URL: http://classeslillablogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0