En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Blandat

Helg jippie daniel är hemma. Han insåg att han är borta mycket när alva hade ringt på hans mobil och sen hade mobilsvar gått in då hör han hon säger till mig" mamma pappa svarar inte på mobilen jag behöver hans hem nummer" hm kanske dag att avsätta tid till barnen.

Cebonita är på bättrings vägen. Jag har lånat en sadel av Vickan för att se om den passar. Hur ofta brukar det hända? Men tänk den satt som om den var special beställd till henne. Så tänkta jag att perfekt nu tar jag en liten skritt tur. Hade glömt att vi inte har någon sadelgjord som passar. Ni vet känslan när man skaffat något nytt och bara vill testa det på en gång och det inte funkar. Jag vill lägga mig rak lång på stall gången och bara skrika. men som tur är så försöker jag föreställa vuxen så jag tog en annan sadel och tog en tur på min pigge springare.

Jossan är här hon kom som värsta jultomten i går med sin nya pojkvän. Alva och lilly fick hennes gamla dockskåp jag fick en skiva som jag verkligen önskat mig men det har jag inte sagt till henne .Veronica maggio världens bästa skiva från världens bästa kusin. Daniel fick en elektrisk flugsmälla som jag lyckades ha sönder på en gång. Men säg vad man inte kan fixa med eltejp.( jag la föresten upp mina nya gardiner med hjälp av silver tejp i veckan. har ingen aning om var symaskinen är) Sen efter middagen sa jag åh varför sa jag inte till dig att köpa en flaska baliys. Tror ni inte att hon redan hade köpt en och tagit med sig den. alltså världens bästa Jossan.

som vanligt kan jag ju inte uppföra mig. Helt plötsligt hade jag nypt jossans kille i rumpan. Det var inte meningen och det blev en aningen pinsamt kan jag säga er.

Nä säg som karro " ta det lungt lilla grisen"

Elektrisk flugsmälla är i grund och botten en ganska onödig grej den gamla omoderna funkar bättre. Men å andra sidan får man ju grilla flugorna och komma ihåg att köpa batterier till en sak till.  om ni är i invensterings tankar kan jag ge er ett litet råd. Lägg pengarna på annat


(bild internet)

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Sv: Jo då jag är en hejare på svamp så hi hi nog sla vi ha en svamp kurs allt! Vill på fjället å fånga kantareller!



Ja du vilken mys ni haft när kusinen kommit!



Jag tycker den där flug smällan är toppen jag då får man plåga dom jäklarna tillbaks men det e ju det där med batterier!

2008-08-24 @ 22:13:32
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Ida-Maria

Ha ha! jag kommer ihåg "ta det lungt lilla grisen" :P

2008-09-01 @ 20:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0