En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

En lite bättre dag

I dag vaknade jag faktiskt på morgonen för en  gång skull. Barnen mer eller mindre tvingade mig upp. Nu känns mornarna mer som om jag är lite halv groggy. Tur att man har lite rutin med barnen.

Idag har vi haft hämtar och ankomst dag i studsviken. johanna hämtade kajsa och kristian först i fredika sen var det min tur att hämta vår femte syster katrin i fredika. Katrin är reinos dotter. Och som en syster i fjellströms klanen ska ju inget gå helt enkelt. Bussen körde förbi och jag fick jaga den . Av någon outgrundlig anledning så hade jag inte katrins nummer. det fick bli eniro som hjälpte till.

Vi har legat och myst hela dagen ut i solen varvat med att äta. Jag och Alva åkte ner till övik och klippte oss på eftermiddagen. Jag kände att jag ville vara fin i håret och alva har använt saxen på sig själv så det behövdes verkligen fixas till. När vi kom hem hade kusinerna Fjellström anlänt och stax efter kom mamma, reino, anna-maria, nille, per, tone och Maja sofie.

Det är sä sönt att alla samlas här hos mig och min familj. Jag är verkligen jätte glad över att ha en stor familj och släkt. Alla bär vi ju samma sorg och saknad efter vår karro. Vi pratar , tittar på kort och funderar över morgondagen. vi ska alla till umeå och träffa karro. Det är dessutom hennes födelsedag. det känns tungt men även skönt att få se henne. Jag och alva har tittat på saker som hon vill ge till karro. Hon hittade ett armband som hon gjort själv. Hon tittade på olika gosedjur men kände att hon behövde dom själv. Hon funderade varför vi skulle ge karro några saker det var ju bara kroppen som vi skulle se karros själ är ju i himlen och dit kan man ju inte ta några saker. Hon har ju så väldigt rätt. Hur kan hon ha alla svar som jag saknar?

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0