En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Äntligen på väg



I väntan på startskottet





Så äntligen är vi på väg mot fjällen i väster.



Ca 30 mils vandring har börjat





I år var det första gången Alva fick vara med och flytta med eget fordon



Hon var ganska nervös när det började





men sen fick hon sällskap



Vår första sträcka går på grus väg från Lockstamon till Lägsta.


Den sträckan är ca 2,5 mil





Mäktig känsla för en 7 åring att styra några tusen renar framför sig



När det blev för kallt fick muhra köra en stund



Så var vi framme efter vår första etapp

eller vad tror du?
Postat av: lene

ååå jag gläds med alva! jag minns första gången jag var med, jag va 9 år å hade fått en häst som jag red. lyckligare tjej fick man då leta efter!=)

hoppas ni kommer er upp utan skrupler och må renarna få vara i fred från odjur så de får kalva ifred! kram på er!

2010-04-24 @ 08:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0