En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Bagarstugedag



Jag och Annika har hållit på att baka till Öviksmarknad. Barnen fick vara med och hjälpa till









Det kan bli ganska geggigt när man glömmer att använda mjöl



Lilly - mamma kakan bara geggar den vill inte bli bröd ju.

 

Här frågade jag om det gick bra. Då fick jag det här till svar



Alva däremot börjar bli proffs





Hon har börjat att kunna vända kakan själv i ugnen



Och sen ta ut den



Borstningen efteråt.



Det är inte lätt att kavla när allt är så stort



Men någon pall skulle hon minsan inte ha



Lite hjälp med "rillningen" behövs

Men sopa av kakan kunde hon



Skjuts in i ugn

Så kom nu till Övik på Lördag och köp vårt goda bröd.

 


eller vad tror du?
Postat av: Karin

NUnångrar jag att jag inte köpte ert tunnbröd!

Smakade av Marie-Annie och vi konstaterade att vi ska beställa några påsar.

2010-02-21 @ 19:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0