En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Älgfarmen

Vår årliga jaktmiddag med locksta jaktlaget var i år på Älgfarmen.
 det var jätte trevligt med bildspel, visning i museumet, klappaning av älgar och väldigt god mat.  Så här kommer en bild kavalkad.



Lilly tyckte att det var lite läskigt












Lasse som jagat hela sitt liv var inte särskilt morsk när han skulle vara nära älgarna utan skjutvapen





Jonny ville inte lämna älgarna när vi skulle åka hem



Jag hade turen att få vara med Vilma hela kvällen. Det är ändå något speciellt att vara jijmie. Antar att det nästan är som att vara ahkka. Jag längtar tills jag får bli gåskie åh vad jag ska gosa och sköta då.


eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0