En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Lite fjäll bilder

Det var en hel del vatten på väg upp



I Rissjön var Torsten som Lilly sen ville åka till hela helgen. Du gjorde ett djup intryck Torsten på Lilly.



Föret var inte det bästa. Det tog oss bara en timme att skotta lös skoter eländet. Och jag behöver nog inte nämna att sämjan mellan makarna inte var den bästa hela tiden.



Gammeldags skotork



Bus i baracken










Filosoferande



Vi provade att fånga oss lite middag på kvällskvisten







det är långsamt att vänta



Men till slut lyckades Lilly fånga en fin öring. Alva fick också en men den bilden är på mobilen och kabeln till den är försvunnen i skrivandet stund. Jag kan lova att det var två nöjda tjejer som somnade på kvällen.



Skönt att vara hemma även om det bara var för några dagar



Spaning efter renar





Bättre att gå när det bär uppför



Det hade gått flera bäcklaviner efter fjäll sidorna. Det är inte ens särskilt brant här.



Ingen fjäll tur är fulländad förrän man har suttit fast i vatten.



Jag har full zoom på kameran plus att jag zoomat på datorn och ändå syns knappt renarna. Då kan ni förstå hur långt bort vi håller oss för att inte störa.



En av stoppen för att lämna bränsle så att det finns till sommaren.


eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Underbara bilder snacka om annan värld här har jag legat utan kläder å solat å gräser är grönt å det e sommar

2010-05-21 @ 00:16:00
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: SRRydberg

Livskvalite, bör bevaras till sämre tider! Tummen upp.

2010-05-21 @ 15:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0