En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Alvas första ridlektion

I kväll bar det av till grönåkersfarm och alvas första ridlektion. Hon var så jätte förväntansfull och aldeles pirrig. När vi började närma oss kom hon på. " mamma jag vet ju inte hur man sätter på sadeln. hur ska jag kunna rida då?" Så jag fick förklara att det var därför hon skulle vara där och lära sig.

Som tur var så var det teori första gången. Alva var jätte nöjd när vi åkte hem nu kunde hon borsta hästen och leda den. Hon kunde till och med förklara var sadln skulle sitta och varför den skulle sitta där "om den sitter för långt fram så är det ett hårt ben som hästen använder när den rör sig och om man sätter sadeln där kan hästen nästan inte gå"

Nästa gång skulle dom börja att rida och när terminen är slut skulle dom få rida för att få ett märke.

Så nu är jag officiellt en ponny mamma som lär så och frysa föttern av mig vid rid planen.

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Å det bästa med när man är liten är att man tycker att man kan allt bara man fått pröva på det en gång!

Jag måste nog föja med er nån gång på stall runda känner jag!

2008-08-29 @ 00:07:53
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0