En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Långdragna dagar när allt bara vill djävlas

Jag har haft två väldigt långdragna dagar. I går gick allt trögt, det började med att det började blinka någon konstig lampa på bilen. Jag var tvungen att boka tid på verkstan. Tog service samtidigt som det andra skulle kollas. Det kommer "bara" att kosta 4200 svenska riksdaler hm. Om jag har tur alltså risken var visst stor att det skulle gå på närmare 6000. Och med min väldiga tur lär det väl bli så.

Röjningen gick trögt jag sten såga flera gånger så jag tror att jag fila klingan mer än jag röjde. Jag blev så less så jag ringde in på p3 och kom med. Naturligtvis hälsa jag till daniel men tror ni att han hade på P3. Nej den pensionären lyssnade på P4. allt slutade med att jag lyckades såga i en stålvajer som låg gömd i skogen det blev helt enkelt slutet för den klingan. Men tänkte jag det är väl bara att åka hem och byta. Nej så enkelt skulle det inte vara vi hade nämligen inga klingor hemma. Efter mycket om och men så fick jag tag i lasse han hade en klinga. Men då var klockan redan två och jag kände att allt gick liks emot mig så jag for hem.

Då hade älskade syster hämtat barnen och var på väg till stan. så jag fick en hel eftermiddag i fred. Naturligtvis smet  jag i väg och red cebonita. Vi hade ett helt otroligt pass som slutade med att vi var helt genom svettiga. Jag lyckades rida på volt och galoppera allt i form. första gången. jippie


I dag var om möjligt en ännu trögare dag regnet öste ner och jag måste till stan. tänkte först röja på morgonen men insåg rätt snabbt att jag inte skulle orka med allt.
Jag har glömt att vaccinera Liva och det måste hon vara när jag ska ställa henne i Lycksele om två veckor. Så det vara bara att bege sig ner och vänta i en och en halv timmeinnan vi fick komma in.

Sen skulle jag lösa in en avi. det stod att man kunde göra det på svensk kassa service. Men där kan man ju som vanligt inte göra något. så det vara bara att traska in och ställa sig i en ny kö på banken och vänta i 45 min.

Jag saknar den gamla posten. saker var faktiskt bättre förr.

En rolig sak hände i dag. M och U var och kolla om trixie var dräktig och det var hon så det blir föl i stallet nästa sommar. Gud vad kul det ska bli.

Har städat huset i kväll det är verkligen inte kul men väldigt nödvändigt.

När jag har sånna här dagar blir jag extra lessen och saknar lilla syster väldigt mycket. det gör så förbannat ont i hela kroppen. Undrar när det fysiska smärtan egentligen ska minska och bara förvandlas till ett stick.  Ridningen hjälper mig väldigt mycket. Jag blir avslappnad och glad efter jag varit i väg och ridit. det hjälper mig väldigt mycket att komma vidare och bli lite mer harmonisk. tack cebonita




eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Ja det e konstigt men det e nåt magiskt med ridning å hästar!

2008-08-13 @ 22:53:53
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tycker det var ett bra mål när du gått ner 10kg..

Då ska det bli en extra sexig tårta hahahaha

2008-08-13 @ 22:57:07
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0