En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Ont i magen

Till att börja med så är jag fortfarande inte gravid. Jag har bara fått jäkligt ont i magen. Så det fick lov att bli en sjuk resa till husum. Men som vanligt tog dom mitt blod, mina pengar och gav mig inget vettigt svar. Men det var väl väntat eller?

Jag skulle åka in akut om det blev värre. Kul framtids utsikt att sitta i timmar och vänta på en ny stressad doktor som antagligen ger mig något shysst piller som inte hjälper eller som jag lyckas fel dosera och halvt dö på kuppen ( råkade hända i vintras när jag åkte in akut för att skallen höll på gå sönder. Jag läste 3 tab 1 gång om dagen eftersom jag var lite påverkad av annan medicin dom proppat i mig det skulle visst vara tvärtom alltså 1 tab 3 gånger om dagen) Och det är inte heller jätte lätt att åka in akut när man är ensam med två barn och tre hundar. Jag får väl göra som Camilla så och be dom ta svängen förbi Locksta med ambulansen och lämna hundar och barn hos bergströms.

Det är inte doktorernas fel att jag ska lyckas få så konstiga saker som ingen vet vad det är. Men jag skulle nog behöva en egen doktor house. Han skulle nog lista ut på noll tid vad det var för fel på mig och ge mig världens super behandling så att jag skulle vara super frisk resten av mitt liv. Är det någon som vet var det finns en sån läkare???

Fåren åkte i dag. Känns riktigt skönt. Jag var verkligen inget ämne till fårbonde. På slutet gav jag helt upp och hade dom lösa ute. Dom rymde ju bara i allafall och risken var större att dom skulle lyckas fastna och göra sig illa när dom skulle rymma än att något annat skulle hända när dom var lösa.


eller vad tror du?
Postat av: Jenny

En egen doktor House vore inte helt fel , men gärna lite snyggare då ;)

Prova med en vanlig förkylning eller magsjuka nån gång istället så kanske du inte ens behöver åka till läkaren , det verkar ännu vettigare;)

Så du gav upp fårskötardrömmen. Jamen inget att sörja över , ofta känns det ju som man har en fårskalle hemma iaf och det räcker! Så skör du om Daniel istället , han behöver du (hoppas jag) iaf inte klippa pälsen på;)

2008-08-21 @ 09:33:49
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Josefin

fåren åker och jag kommer!

Jag saknar er!

Kram!

2008-08-21 @ 15:08:20
URL: http://josefingardestrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0