En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Städat

Har konstaterat att min mage mår väldigt bra så länge jag inte äter annat än fil. Nu inser ju även jag att det inte är en särskilt bra lösning. Men jag mår ganska bra på mornarna och dagarna men på kvällen efter middagen blir magen knasig.

I varje fall hade jag lite pappers göra att syssla med i dag och i det inne höll det även telefon köer till telia och försäkringskassan. Då passade jag på att städa. Jag till och med tvättade fönstren. Jag har fått ett väldigt bra tips. Man ska använda fönster puts och tidningspapper. Super resultat och väldigt snabbt. Känner mig väldigt nöjd med mig själv.

Märta och Ulrik har varit på travet med Bodbäcks lasse. Tyvärr galopperade han bort sig på upploppet. Han lyckades nämligen trampa av sig fram skorna. Men han såg väldigt fin ut och gick tydligen super bra. Jag har varit jätte nervös hela dagen över hur det skulle gå. Men nästa gång går det bättre.

I morgon kommer Jossan hit med sin nya pojkvän. Jag längtar jätte mycket efter henne. Ska bli kul att träffa det nya underverket.

I kväll när jag var och släppte in hästarna i kärrsjö fick jag en sån karro saknad. Det blir som il i hela kroppen som får mig att nästan tappa andan. Ibland försöker jag inbilla mig att allt är som vanligt och hon kommer att ringa till mig och fundera på vad jag gör. Jag brukar ligga och hålla kvar den känsla och bara känna mig nära henne. Det gör jäkligt ont när verkligheten går igenom men samtidigt känns det lite bättre för varje gång.

Jag är så himla glad att jag får vara i kärrsjö med hästarna det hjälper mig så oerhört mycket. det känns som att bara vara på häst ryggen ger mig tiofaldig energi och livs glädje. Kanske en lite dyr terapi. Men jag tycker att den hjälper och är väldigt sund.

eller vad tror du?
Postat av: Jenny

Där ser man. Telefonköer är inte roliga men inget ont som inte har nåt gott med sig:)

Kan du inte komma och köa i telefon här hos mig oxå???;)

2008-08-22 @ 09:10:44
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0