En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Sköna dagar

Nu har vi verkligen haft några sköna dagar med sov morgon, fiske och ridning. Jag har faktiskt mått riktigt bra. I dag var jag och daniel och köpte oss en egen utter. Det tog bara 5 år och nu saknar vi en båt. Alva tycker inte att fiske är särskilt roligt och lilly är paniskt rädd för fisken. Hon gall skriker i vild panik när vi väl får upp en fisk. Hon påstår att fiskorna ska stanna i vattnet.

I natt när vi skulle sova hade vi en sjungande dvärg i vår säng ( lilly ) vi ville läsa men hon bestämde att vi skulle sova så hon släckte lyset hela tiden. När jag låg där i mörkret började jag bara tok skratta och var tvungen att fråga Daniel om det var så här han tänkt att livet skulle se ut när jag hämtade honom när han muckade uppe i boden 2002. Vad då undrade han - jamen med en sjungande dvärg som bara sjöng tipp tapp och släckte ljuset. och att hon dessutom styr vårt liv med järn hand. Då blev han tvungen att skratta han med och konstatera att det var nog inte vad han trott.

Livet är egentligen ganska underligt man kan aldrig riktigt veta vad det har på lur åt en


Och nu några bilder.

sammanbiten far som verkligen försöker behärska sig från att inte kasta sina gnälliga ättlingar i sjön




Myggskydd på hög nivå



var är all fisk ?



uttern



"Ska inte fiskfan börja nappa snart"



Vi fick i varje fall två



om vi lämnar barnen hos johan på land då lär vi få lite fiske ro



Jag hade det i varje fall riktigt bra



En trött lilly 01.00




Fiskar johan hade glömt sina fiske drag som tur var hade Alfred en låda han fick låna



Och så lite hästar
Vi fick lov att ta till andra häst krafter för att transportera oss till stallet



fatta hur stor margot är och där uppe ska jag sitta som inte ridit på ett halv år minst



Men jag kom helskinad genom ridturen förutom mest troligt en massa träningsverk i morgon



Margot var inte helt med på att bli fotad




Vi ängnade oss åt lite häst tvätt. Vickan och PK

eller vad tror du?
Postat av: Josefin

åh vad ni har det mysigt.

jag saknar er!

2008-07-04 @ 15:55:58
URL: http://josefingardestrom.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ååå vilka mysdagar vill oxå va med!!

Vilka snygg kort på daniel minsann e det din kille det inte illa!!!!!!!!

Å så smä tjejerna med myggdräkter hi hi!

Man ser verkligen hur du myser/njuter margret!

Ja å jag skrattade så när jag läste om lila dvärgen å det du skrev.. Nä det e verkligen sant man har ingen aning om vad som ska hända! Å iband e det nog lika bra det!!!!!!

Kram på er alla där uppe!

Får väl se om vi kommer förbi med husvagnen beror väl på hur långt ryggen orkar åka. Vitänkte ta en semester tur nästa vecka!



Kram kram

2008-07-05 @ 00:24:55
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Å jag kan inte annat än hålla med Lilly om fisken.

Är oxå livrädd för fisk dom ska verkligen få vara kvar i vattnet det e ju jätte hemskt å ha dom i båten, det var nog tur ändå att jag inte följde för tänk vad vi två hade jagat upp varandra. Vi hade nog hoppat i å simma in till land!

2008-07-05 @ 11:49:16
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Camilla

Margot ser verkligen gigantisk ut bredvid dig....

Men jag kan inte bestämma mig för om det är för att hon är stor eller för att du är liten... HiHiHi..

2008-07-05 @ 20:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0