En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Värsta martin timell

Ha jag och Daniel kan faktiskt bygga något. Vi har bygt en säng till lilly. Kanske inte så svårt säger ni. Men eftersom hela vårt hem här i kittelfjäll är på 20 kvm så är det en riktig utmaning för varje ny sak som man ska ha in dit. Vi har typ grunnat på detta säng bygge i typ 1 vecka eller rättare sagt jag funderat och daniel mest gruvat. Eftersom det i princip alltid är jag som kommer på saker som i min värld bara är att smälla upp så har det liksom blivit daniels jobb att gruva sig. Och dessutom så brukar vi bli stor tokiga på varandra direkt vi ska utföra några av mina projekt.

 Men i dag gick det hur bra som helst. Kanse för att jag insett mina begränsnigar och att Daniel insåg att det här projektet kanske är helt genomför bart. Så talla Lilly har en ny säng som går att fälla upp på dagarna.

Nu är det bara några hyllor som ska upp och en stege till alvas över slaf. Men det tror jag att jag berättar för honom i morgon först.

Vår villa



Kök och teve rum


Hallen mot sov rummet till höger har vi en liten toa och ett torkrum



Vårt sov rum rakt fram har ni dagens skapelse




Alvas rum eller vad man nu ska säga



Ja som ni ser lever vi compakt living. Men hit är alla välkomna men man får nog vara beredd på att leva trångt. ( vi bor bredvid en stugby där vi kan låna en stuga för en billig peng om ni inte orkar leva i vår villa:)

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Myp pys hörru!

2008-07-02 @ 01:06:47
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Gerhard

Du kan ju hälsa Daniel att jag förstår honom mycket väl. Jag känner igen mönstret.

2008-07-02 @ 19:53:47
Postat av: Sara

Vilket schysst hus ni har skaffat er. Mobilt och lagom stort att städa också...

Ja, det funkar väl strålande.. du bestämmer och Daniel fixar..haha..

2008-07-06 @ 09:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0