En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Ännu en dag

Vaknade i morse eller morse och morse till lunch snarare. Kände att det faktiskt kändes lite bättre lite lättare att andas. Barnen åkte på dagis i dag. Vi gick ut idag och har faktiskt fått lite gjort. Jag och jossan var till camilla idag och tränade lite med Cora. Kändes skönt att bara få fokusera på hunden en stund. Det är så himla roligt att träna med Cora on är så arbetsvillig och lätt lärd.

När vi hämtade barnen skulle vi handla då insåg jag att hjärnan inte är helt inkopplad. Hade jag varit ensam hade jag nog kommit hem med ett paket havregryn. Tur att Daniel var med.

Pratade med simon hansson han förlorde sin bror för några år sen. Jag behövde verkligen höra att man tar sig någolunda hel ut på andra sidan.

Åkte till stockholmsgatorna i kväll med kusinerna. Det är så skönt att bara ha alla runt sig.

Kom på när vi gick där att karro aldrig kommer att gå upp till fjälls med alva. Gud så saknaden blev stark så stark att det kändes som att jag bara ville till karro. Hur ska jag nånsin kunna känna mig hel igen utan henne. Hon som alltid har funnits vid min sida. Hon har ju alltid funnits för Alva. Hur ska jag kunna föra minnet av henne vidare till Alva och Lilly?

Kvällarna som tidigare var ganska lätta har nu känts jobbigare än mornarna. Det är väl när jag blir trött antar jag. Allt går i vågor. Men mest känner jag mig tom och som att jag  går framåt på rutin. skönt att jag i allafall får sova och nu har jag kunnat börja äta så krafterna kommer tillbaka.

Pappa och Annasara är här nu. Vi sitter och pratar. Han har valt kista nu och datumet för begravningen är bestämt till den 7 juni. Hon ska ligga i Tärnaby hos Morfar. ör mig spelar det inte sån stor roll var hon ligger,  Jag får ju aldrig tillbaka henne ändå. Hon finns ju runt oss jämt.

Jag tror på att vi finns runt våra närmaste efter det att vi lämnat detta liv.Jag måste få tro på det jag vet inte om jag tror på gud. Alva har en väldigt stark guds tro det är jätte skönt att hon har det. Allt blir liksom lättare att förklara. Jag har tittat i bibeln men jag vet inte det känns inte som att det är det jag tror på. Jag får återkomma om det senare.




eller vad tror du?
Postat av: Malin

Margret, det gör så ont i mitt hjärta. När man sett er systrar tillsammans känns det ofattbart att en del av er nu är borta. Ni ska ju vara 4.
Men jag tror precis som du att hon finns kvar runt er, hos er.

2008-05-28 @ 09:09:36
Postat av: Hanna

Tänker på er, hoppas du kan finna tröst i något.

2008-05-28 @ 15:34:51
Postat av: Chissra

Usch vad jobbigt. Jag beklagar sorgen. Men jag tror precis som du att de döda lever bland oss. Kroppen är ett skal men själen finns inte där. Har precis själv förlorat en nära vän och jag kan känna hans närvaro och han kommer i mina drömmer när jag sover. På sås ätt vet både jag och min man att han fortfarande finns men i en annan form på en annan plats.
Fint att tatuera ett minne.
Ha en bra dag!

2008-05-30 @ 13:57:56
URL: http://chissras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0