En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Karros födelsedag

Vaknade tidigt av väckar klockan den är en sån fin dag ute en riktig sommar dag. Det är karros födelsedag i dag. Tänker tillbaka på andra av hennes födelsedagar som hon firat hos oss . Hennes 18 års dag var hon hos hos. Jag skjutsade henne till macken i hemling och hon gick in glad ihågen med leget i högsta hugg här skulle det köpas snus och folköl. Men i kassan stog Evelina sahlen som inte ens frågade efter leg för hon trodde att karro var typ 20. Ut kom en anigens irriterad karro." jag kunde ju ha gjort det där för länge sedan"

I dag är även dagen vi skulle få se henne och säga adjö.

Vi samlades utanför lassarettet i umeå en massa släkt och vänner.

Sen fick vi gå in och prästen pratade lite innan vi gick in.

Hon var så fin

Mamma hade klätt henne i kolten och hon hade sitt älskling lakan över sig. Hon låg och luktade på nilles tröja.
 
Alva och jag gick fram på engång, jag grät alva tittade och strök henne på kinden.

det var så himla fint vi var där i kanske en timme, människor grät stilla, gick in och ut .Alva var vid kistan flera gånger strök och pussade på henne. Lilly tyckte att hon var kall och funderade när karro skulle vakna. När jag inte kunde svara tittade hon på mig och sa karro är död. Ja det är hon. Jag tror hon blev mest fundersam över att jag och daniel var lessen och grät. Hon ville bara vara med oss och gosa och stryka på oss.

Det kändes sköt att få se Karro, få se att hon inte var där, få det bekräftat att det verkligen var sant. Det var både tungt och lätt. Efteråt kände jag sånt lugn, hon finns runt oss. det som ligger i kistan är bara ett skal som hon nu lämnat för att få större frihet och mindre smärta.Älskade syster.

Efteråt samlades vi i spöland och här sitter vi än vi har ätit och får vara nära varandra. Det är så skönt.

Cora och Tjirr slogs för några dagar sen. I går upptäckte vi att tjirr hade ett jätte sår uppe på halsen så jag lämnade in henne hos vetrinären.Ett tag funderade jag att ta bort henne, karro skulle ju finnas på andra sidan och dom skulle inte vara ensam. Men Daniel ville inte att jag skulle göra det nu. Han ville att jag skulle vänta. Så vi får väl se hon lär väl överleva oss alla den lilla sälen. 


eller vad tror du?
Postat av: Sara

Hej!
Jag hittade hit via facebook..vi tänker på er och förstår inte riktigt det som hänt!! Att Karro inte är här längre.. Känns lite verkligare när jag läser här!!Stor kram till er alla och vi tänker på er!
Sara, mamma och pappa skickar kramar också till er alla!!

2008-05-29 @ 19:52:19
Postat av: Ida-Maria

Vill inte att det ska vara sant
sitter här å gråter när jag läser vad du skrivit
jag saknar hon så mycket
spelar ingen roll att vi inte umgås längre eller att vi inte har gjort det på kanske 10 år
Hon ska ändå finnas
Hon är den bästa vän jag nånsin haft
Jag kom till å med ihåg att det är hennes födelsedag idag
Jag tänkte skriva till hon på facebook, men gjorde det aldrig för det kändes dumt när vi inte setts på så lång tid
å nu är det för sent
Om man ändå kunde spola tillbaks tiden och göra allt bra igen.
Det ska inte sluta så här

2008-05-29 @ 22:17:01
Postat av: Lovisa

Det e så skönt att sitta här i lugn å ro å gråta och läsa din fina blogg...
Tänker så mycket på er!!
kram

2008-05-30 @ 00:25:51
Postat av: paus

Tänker på Er alla!
Kraaam

2008-05-30 @ 10:19:55
URL: http://paus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0