En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Sjuk , sjuk, jag blir bara sjuk hela tiden.

Jaha den här veckan blev det magsjuka. undra just vad de blir nästa vecka? Halsfluss, rödahund, bältros ja eller varför inte den gammla favoriten råttpest.

Hm är rätt less på det här nu. Jag måste ha imunförsvaret nere på noll just nu.

I varje fall hann jag ju vara frisk i någon dag innan nästa sjukdom anföll och då hann jag ha världens underbaraste ridtur , jaga lite älg och vara på en halv hundkurs innan kräket satte in.

Cora gjorde sin första spårning i skogen på kursen. Hon registrerade på första övergången av spåret men fattade inte riktigt vad hon skulle göra men vi nästa övergång tog hon upp spåret igen och följde det helt strå rätt fram till belöningen. snacka om duktig. sen var vi tvungen att åka hem.

Liva fick följa med på lördag ut i älgskogen. Hon började med att ta upp några rådjur. Sen ville hon helst vara med matte hm. Börjar verkligen misströsta. Ska bara bli frisk så bär det i väg upp till fjälls där ska hon få samjaga med pappas hund.

Cebonita var helt underbar på fredagen när vi red ut. Hon bara var hur mjuk som helst och riktigt flöt fram. Jag var verkligen helt lyrisk efteråt. Nu längtar jag bara ut och rida igen. Nu är hon ju dessutom skodd så vi kan ta oss vart vi vill. Märta fixade det.
 ....
 

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0