En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Blandat från aug

Salusand




Vackra alva i salusand . Ahkka och reino var där och campade med sitt jätte tält så vi passade på att överaska dom på kvällen.


Här är deras nya semester hem



Dom var väldigt badsugna när vi var nere vid stranden och naturligvis insåg mamman rätt fort att det var bättre att ta av dom kläderna och låta dom bada
.





En dag på stan med Lilla Emilia



Jag åkte ner till stan för att serva bilen och då passade jag på att hälsa på johanna larsson. Det visade sig att hon hade jobbat natt och att nisse hade börjat sitt nya jobb samma dag. Så jag passade på att låna Emilia några timmar så att hon fick sova. Emilia är en hel cool unge som är hur lugn som helst. Hon grät inget alls utan pratade bara högre när hon var hungrig eller trött. Och nej jag blir inte sugen på fler.



Samma dag kunde jag inte låta bli att köpa ett nytt flug skydd till Cebonita. Ni förstår när ni kollar färgen.







Förberedelser inför jakten



inskjutning på banan. det gick inte så jätte bra men jag fick till slut ihop till en godkänd serie i allafall



Tur att jag tog kort på mig själv så att jag kunde inse vad som var fel. Jag tjuv blundade med ena ögat och då sjuter jag som en kratta men det kunde jag ju snabbt åtgärda och allt blev väldigt mycket bättre



Sen ska de ju bakas inför jakten och renslakten så vi tog en familje kväll och bakade bullar hela familjen.



Alva var jätte duktig. Hon gjorde en plåt helt själv med jätte goda bullar



Alva och lilly gjorde varsin längd. Lilly gjorde den stora som hon jobbade jättehårt med och alva gjorde den mindre som hon ville ge till fröknarna på Skolan. Då tog lilly med sig sin till dagis och bjöd där.


Så var vi inne i september



En 18 taggare på 350kg slaktad


eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Men nu äklar var det lite fart på bloggen !

Himlar vad lilly har vuxit!!!!!

Å så bada mitt i vintern brrrrrrrrrrrrr!

Å så fin hon blev i sitt nya flugskydd!



Å så den där himla älgjakten !!!!!!!! Blä!

Nä i år ser jag framemot den för då kan jag ju åka till jaktstugan å hälsa på .. det e ju lagomt långt å åka för mig ca 1mil!

2008-09-02 @ 23:25:28
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har du redan hunnit skjuta eller är du bara fotograf?

Jonny var ledig och jagade i Berg i måndags. Han har ju bara 4 dagar där. Han var i skogen mest hela dan men ändå var han tvungen att vänta till 21snåret innan han sköt. Det blev inte kryp till kojs förrns vid 00.30 för honom och mig med för den delen. Hunden är numera tokig när inte husse är hemma , så där får man ingen blund i ögona;(

2008-09-03 @ 08:53:35
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Åååååååå du e ju toppen, du vilka idér!!!

Du e en riktig kompis du!!!

Tusen kramar!

Men föresten.....

e du säker på att ni har färgerna kvar som tjejerna fick :/ ???? Dom kanske e slut eller nått!



Å vet du en tråkig sak är att det mest finns köpta kakot här! Har inte kommit så långt att jag bakar till mig själv så mycket än nu bakas det bara till mammas 50års dag 24 sep så då får ni komma å vållgästa av mina kakor å bakelser å tårtor!

2008-09-04 @ 21:09:05
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0