En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Inskolning

Nu är vi uppe i kittelfjäll. Barnen har börjat på dagis här. Vi skulle ha inskolning i dag. Men som vanligt när det gäller mina barn så är det inga problem. Efter en halv timme funderade Alva när jag skulle åka. Lilly hon stack ut med dom andra barnen så där satt jag som ett annat fån helt ensam. Alva kom förbi och talade om för mig att jag inte fick stanna och äta lunch för det skulle bara bli pinsamt.

Så jag gav upp och åkte till Paul och Maj. Insåg att jag skulle bli tvungen att sitta och vänta i typ fyra timmar. Så då kom jag på att maj skulle ta och lära mig att sticka sockar. Jag drog ner på Albins och införskaffade matrial till mitt nya tids fördriv. Första varvet fick jag lov att göra om några gånger. Paul konstaterade att dom där sockarna knappast skulle bli klar på den här sidan nyår. Men det går bättre och bättre.

Så nu börjar jag bli en äkta gammeldags hemmafru.

I morgon är det slakt i froskån.Hoppas att det blir fint väder.  Då lär det nog komma några fina höst bilder

eller vad tror du?
Postat av: Camilla

Förstår Alva fullt ut.....tycker också att det kan bli lite pinsamt när du är med.... ;) ;) ;)

2008-09-10 @ 11:09:54
Postat av: Märta

haha, jag oxå! nädå inte alls, men kolla min sida och säg till om någon bild ska väck, jag tycker ni är så fina och duktiga! Kanske träff i ridhuset den 21!! Yeeha!



Kanske man kan få lära sig sticka oxå nudå? Syjunta nästa!

2008-09-10 @ 18:40:42
Postat av: Elisabeth

Hej Margret! Nu har jag med hjälp hittat din sida. Jo jag finns också med här någonstans. Sköt om er där uppe i fjälls. Hälsa Alva från gamla fröken. Kram

2008-09-12 @ 00:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0