En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Påsk och 50 årskalas i Gardvik 2





Nille och Johan väntar på gästerna. Vi blev lite oroliga när Nille påstod att han satt in en annons i vk om att all uppvaktning undanbedes. Tur att det var ett skämt

Alva lapar sol


Linslusen Johan skulle vara med på alla kort. Andreas ser lite fundersam ut och Kajsa verkar inte allt för glad

Micke

Vackra mamma och Reino

Inga Baer tittade förbi, Mamma och hon har kämpat genom åren tillsammans


Lillys Favvo Jonas myspyser


Mats, Moa anna-Maria, Kajsa och jossan


Våran Goaste Tord



Stig-Björn och Tord vaktar tårtbordet

Äkta 50 års kort

Vår present till mamma var en tavla som Märta Lindqvist målat.


 På kvällen dök Hemavan kusinerna upp. Brollan fyllde 50 år några dagar tidigare så det blev ett 100 år kalas

Urban och Frank

Alva var nöjd med dagen. Hon ställde sig upp inför alla och höll ett tal till Ahkka på födelsedagen

När alla gästerna åkt varvade vi ner framför brasan ute


Små kusinerna

Bästa polarna Nille och Jonas

Andreas




Två väldigt trötta fest deltagare

eller vad tror du?
Postat av: Anonym

Superhärliga bilder. Har alltid förundrats över hur ni håller ihop. Som samer, som familj, som vänner. Antar att banden blir ännu starkare när man går igenom svåra perioder.

2009-04-16 @ 08:45:37
Postat av: mamma

Vilken underbart 50-års kalas jag haft, det blev som jag hoppats att det skulle bli. Det bästa av allt var ändå att jag fick ha min hela familj hos mig, barn, barnbarn, syskonbarn och alla deras killar vi var 15 personer, och under dagen så var det 84 personer hemma i Gardvik. Släkt och vänner. Tack för en underbar dag.

Kram mamma

2009-04-16 @ 21:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0