En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

båbärs plockning med tvist



I dag tog jag med mig barnen och plockade blåbär. Dagen outfit ser ni ovan lite glesbygds snyggt med färg glada leggings, hörsel kåpor och lundhags kängor






Alva gjorde en deal med farfar att han skulle köpa hennes blåbär som hon rensade.Lilly sålde sina också



Men som vanligt går inget enkelt i den här familjen....




När vi gick i skogen hörde jag helt plötslig på bakom mig ett "oj då" men jag tänkte inte så mycket på det förrän vi kom hem och jag inser att det lilla oj dået betyde att Lilly pillat in en lingon kart i näsan. Jag ringde till sjukvårds upplysningen . Dom ville att vi skulle komma in på en gång eftersom slem hinnorna kan svälla och det blir svårt att få ut den senare. Men jag tänkte att det måste finnas bättre sätt än att åka 7 mil till akuten



Så jag pillade först med pincett tills jag kom på nässköljen. Och vips var den ute



Sen på kvällen gick avsnittet av Madicken när Lisabeth pillar in en ärta i näsan på tve. Då hörde jag Lilly säga tyst" ta nässköljen så poppar den ut, man behöver inte gå till doktorn"

eller vad tror du?
Postat av: lovisa

Denna unge ....................

2009-08-17 @ 15:37:47
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0