En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Julafton, juldagen och annandagen



Julaftonsmorgon i Studsviken



Sen bar det av till Dombäcksmark för att fira själva kvällen



Daniel påstår att vi är sista generationen som tycker att kalle är bra. Jag kan ju inte påstå att barnen var särskilt imponerade



Farmor med barnbarnen

Vi säger varje år att vi inte ska köpa en massa julklappar men ändå blir det en stor hög



Vem kan det vara som är på väg in ...

Annika var minst lika förväntans full som barnen inför tomtens ankomst.



Så kom då äntligen tomten










Alla barn skulle sitta i tomtens knä



Japp alla barn..



Och en kram skulle tomten ha av barnen



Japp alla barn..



Den här tavlan fick jag av Annika i julklapp. det är när karro besteg kebnekaise. Jag kallar den frihet



Min far är något påminus efter den här julklappen till barnen och inte nog med det. DOM FICK VAR SIN. PAPPA HUR I HELA H-VETE TÄNKTE DU



Dom här söta ängla spelen var jag bara tvungen att visa er. Alva och Lilly fick varsin av Nils-johannnes



Sen var det dags för karl-bertils julafton



Det var tydligen väldigt bra i år



Min rygg behövde en vilopaus i soffan så då passade jag på attmysa med familjen



Jo jag var en aningens trött



Alva har tagit ett julkort på Lilly





När barnen somnat ( ja annika fick vara uppe längre i kväll) spelade vi Risk





Daniel från gick helt sitt uppdrag bara för att få australien



Risk heter det nog för att det finns en stor risk för kärleks bråk




JULDAGEN

Åkte vi till spöland och strand för att träffa släkten



I stand var Arvid , Axel och Elis.



Axel



Axel och Sara



Arvid



Elis



Elis



I Spöland var Nora med mor, far, johan ,Morfar per och Majlis


ANNANDAGEN

På annandagen är det alltid gudtjänst i kapellet här i Studsviken som vi brukar försöka ta oss till när vi är hemma.



Den här gången fick Alva och Lilly gå upp och sjunga på Sara inför alla som var på gudtjänsten.



Dom var jätte duktiga på att sjunga "Det lilla ljus jag har"


Sen vill jag sända en tanke till familjen Klemetsson som tappade en kär familje medlem i helgen. Vi tänker på er alla där uppe i storbacken. Många kramar från oss i Studsviken


eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0