En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Känna styrka

I går fick jag verkligen ett bevis på att min kropp är stakare än jag själv tror. Jag var på skidspåret här i Åsele. Var faktiskt lite orolig när jag drog på mig skidorna hur i hela friden skulle jag orka det här.
 
Första stav tagen kändes väldigt starka och genast kändes det att kroppen svarade på det vis jag ville att den skulle. Jag kände mig riktigt stark. jag tog ut mig ordentligt i varje backe och ännu värre utför. Då jobbade jag på ännu värre. åh vilken underbar känsla att känna musklerna jobba samspelt i hela kroppen att andningen hängde med.Sen att jag såg ut som tomas wassberg när jag kom tillbaka med fruset snor och svett i hela ansiktet.

jag kan bara tacka ridningen för den styrka jag har i kroppen nu. och framför allt den kroppskontroll som jag fått. Jag har lärt mig att kontrollera och känna mina muskelgrupper på ett sätt jag tidigare inte kunnat. Tack Märta för ditt tjatande om muskler hit och tyngder i kroppen dit.

Jag fick verkligen en riktig endorfin kick. men som vanligt blev jag tokigt trött efteråt, men det  var det verkligen värt.


eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0